TOLONG BERI TAHU

Share |

Jom Kita ke Singapura


Satu perkataan terbaik untuk Singapura, ia “unik”.

Sebuah bandar raya yang dinamik dan kaya dengan kontras dan warna, anda akan menemui satu campuran selaras budaya, masakan, seni dan seni bina di sini. Dilimpahi dengan tenaga, dinamo kecil di Asia Tenggara ini mewujudkan kedua-dua Timur dan Barat.

Lembaga Pelancongan Singapura (STB) 2009 kempen Reasons to enjoy Singapore, melalui kerjasama dengan rakan kongsi industri, bertujuan untuk memberi pelawat-pelawat dengan menawarkan pakej pelancongan dan promosi berkualiti serta pengalaman menarik pada nilai yang sangat berbaloi.

Kebanyakan daripada promosi ini berkisar mengenai acara menarik di Singapura. Dalam bulan berikutnya, pelawat boleh melihat pelbagai acara menarik seperti:
  • 2009 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX & Singapore GP Season (September)
    Salah satu acara baru supaya pelawat-pelawat boleh melihat ke hadapan tahun ini adalah F1 ROCKSTM, sebahagian dari Singapura GP Season. F1 ROCKSTM akan melengkapkan gaya hidup dan hiburan mengelilingi dunia hanya di malam perlumbaan FORMULA ONE dengan barisan artis-artis antarabangsa, seperti Beyonce, N*E*R*D dan Jacky Cheung.
  • One City Three Festivals (Ogos-Oktober)
    One City Three Festivals mempamerkan warisan pelbagai budaya di Singapura dengan Mid-Autumn Festival, Hari Raya Aidilfitri dan perayaan Deepavali.
    • Hari Raya Aidilfitri (14 Ogos – 27 September)menunjukkan berakhirnya itu bulan puasa untuk masyarakat Islam Singapura
    • The Chinese Mid Autumn Festival (19 September – 17 Oktober) adalah meraikan hari ke-15 bagi bulan qamari (lunar) kelapan, dengan tanglung dan kuih bulan yang sedap
    • Deepavali (18 September – 25 Oktober) meraikan kemenangan cahaya menentang kegelapan (baik mengenai jahat) dan adalah pesta paling penting dalam kalendar Hindu
  • Singapore Sun Festival (Oktober)
    Singapore Sun Festival kembali dalam tahun ketiganya dengan aktiviti-aktiviti dan persembahan yang menggalakkan Living Well. Anda akan menikmati 500 artis-artis antarabangsa, kedaerahan, mengenai 180 acara dan memilih daripada satu pameran sesi kesihatan.
  • Christmas in the Tropics (November-Disember)
    Persembahan perayaan khas, membeli-belah di sepanjang kawasan membeli-belah Singapura, di kawasan kejiranan, dan di Marina Bay. Anda semua akan mendapat semangat Krismas yang sempurna.

Dengan rakyatnya yang mesra dan ramah, infrastruktur terkini dan acara baru setiap hari, Singapura adalah satu destinasi percutian unik yang lain dari yang lain.

Ketahui lebih banyak tentang Singapura di www.visitsingapore.com

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...